Дата на обновяване:04.07.2007

                                                        назад

НАЙ – ЧЕСТО ЗАДАВАНИТЕ МИ ВЪПРОСИ ЗА ПРОГРАМИРУЕМИЯ ЕЛЕКТРОНОЖ  ЗА РАЗПЕЧАТВАНЕ НА ПЧЕЛНИ ПИТИ С ЕДНО ИЛИ ДВЕ МЕТАЛНИ ОСТРИЕТА (ЕДИН ИЛИ ДВА ЕЛЕКТРОНОЖА)

1. Как е определена цената на електроножа?
Цената на материалите към 01.03.2007г. е приблизително следната:
Термоконтролера с датчика, кутията с прахово покритие, трансформатора с преработването му и материалите, които влизат в електрическия монтаж на апарата е 240 лв. Цената на труда е 70 лв. Общо 310 лв.
За апарат с допълнителен (втори нож) – доплащане още 50 лв – за отпечатване с два ножа. В споменатите 50 лв. влизат: контактор, мрежов превключвател, стоманено острие заедно с преработката му и 5,0 метра кабел 10 кв.мм.  Цената се увеличава на 360 лв. Необходимо е да се уточни в началото при попълване на изпратената от мен заявка за да се подготви и кутията за управление на работата с 2 ножа, както и да се предвидят материали за още едно стоманено острие и ръкохватка към него. Към
01.06.2013 всичко това е невалидно поради изключително слабия интерес.За 5 години е продадена само една бройка.

2. Какъв е срокът за изработката му?
Два месеца, като изключвам месеците май,юни, юли и август по понятни на всички пчелари причини. Виж. т.1.

3. Необходимо ли е едновременно предварително плащане и попълване и изпращане на заявка за изработване? По какъв начин да се извърши плащането, как да бъде получена, попълнена и изпратена заявката за изработване на програмируем електронож?
Да, парите за материалите се заплащат предварително, за да мога да работя по заявката на този пчелар, който ги е изпратил. Заявката я изпращам за попълване след уговорка с клиента за домашния му адрес. Попълнената заявка и авансовото плащане ми се изпращат едновременно.

Със запис по пощата, се изпращат парите за материалите, а с препоръчано писмо заявката за изработването. Това се извършва след предварително уточняване с мен по телефона или електронната поща на имена, адрес, начало и край на работата по заявката за поръчката за програмируем електронож.
След като получа и двете – заявката за поръчката и авансовото плащане, за нея, започвам работа по изработването на електроножа със сроковете уточнени в заявката. Виж. т.1.

4. Как става окончателното плащане?
При получаване на апарата лично, или по пощата (с куриерска фирма) с наложен платеж. Виж. т.1.

5. Каква е продължителността на гаранционния срок?
Две години. Виж. т.1.

6. Може ли по телефона или по електронната поща да се задават въпроси и да се правят консултации за работата с електроножа?
Да, даже е желателно, най – подробно може да стане по електронната поща. На никого до сега не съм отказал отговор на някакъв въпрос, включително и в писмен вид. За да се работи с изделието, трябва да се спазват несложни правила, обяснени в техническото описание. Ако има някакви въпроси, съм
готов да потърся начин да ги обясня по – подробно.

7. При възникване на дефект в работата на електроножа, как може да бъде отстранен?
Ако е свързан с неправилно препрограмиране – по телефона или по електронната поща. Ако дефектът е електрически, апаратът ми се изпраща по пощата (с куриерска фирма). В рамките на гаранционния срок, трудът по ремонта е за моя сметка. Виж. т.1.

8. Как да се съхранява електроножа през месеците в които не се работи с него, при какви условия?
Задължително при температура и влажност близки до тези за които се казва, че са (стандартни при стайна температура). Тук е подходящ въпроса, бихте ли си оставили видеото, уредбата с DVD, радиото или телевизора при отрицателна температура или на влажно място? Крайно НЕподходящи са мазите и таванските помещения в които през зимата, температурата слиза и под нулата, през лятото в таванските стаи е над 40 С, а през цялата година една не малка част от помещенията , особено мазите са влажни. Електронният блок съдържа в конструкцията си силов трансформатор и прецизен, програмируем контролер, които са чувствителни към неподходящите условия за съхранение за които стана дума.

9. Ако използвам апарат с два електроножа, какво да правя с втория електронож, когато има работа за разпечатване само с единия или вторият човек е постоянно зает с нещо друго и не може да ми помага в момента?
Програмируем, пчеларски електронож за разпечатване на пчелни пити с който се, задава, поддържа и показва температурата на две метални остриета (два електроножа). Задна страна на програмируем, пчеларски електронож за разпечатване на пчелни пити с който се задава, поддържа и показва температурата на две метални остриета (два електроножа).

Вторият електронож се изключва с предвидения за целта превключвател. Както се вижда от фотографията, той се намира в средата на на задната стена на кутията на електроножа. Не трябва да се забравя, че ако се изключи  апарата и на другия ден, например отново трябва да се работи с два електроножа, ако не се включи отново превключвателя за втория електронож, то ще се загрява само първия, понеже вторият, така е останал изключен. Ако пчеларят има желание да работи и с двата електроножа, превключвателят за вторият електронож както се подразбира, трябва също да се включи.

10. Колко програмируеми електроножа сте продали от 2007 г, когато е публикуван за пръв път до 2010 г. Защо според вас се получава така? Виж. т.1.
Отговор. Продал съм само един и то този, който беше направен през 2007 г. Продал съм го в средата на 2010 г. Неговите снимки са ми на сайта. Не ми е приятно да го констатирам, но има хиляди причини българският пчелар да не разполага с „излишни” пари за пчеларско оборудване. Всяка цена над няколко десетки лева и още по – точно над 30 – 40 лв. е вече „космическа”.
От 2007 г. с всички пчелари, които задават въпроси в тази посока само си приказваме на тази тема, нещо, което отдавна ми втръсна – да обяснявам неща, които ги има в литературата. Например това, че до 10 – 20 кошера, пчеларят ще си свърши работа и с пчеларската вилица, че електроножът е почти безпомощен при питите с вдлъбната запечатка. При 55 С, се разпечатва по – бавно. При 100 С, колкото е температурата и на кухото острие на паровия нож, трябва да се разпечатва по – бързо защото в противен случай ножът започва да „копае” в питата, вместо да разпечатва. От около 20 до около 80 кошера може да си помогне с електроножа, но над това количество кошери повечето пчелари говорят за разпечатваща машина, която ще си купят в неопределено бъдеще. Някои ентусиасти - пчелари, даже казват, че сами започват да си я правят, а ако не могат, сами ще си направят електронож. На някои от тях съм подсказвал с идеи как да започнат да работят по поддържането на температурата на две нагрети, - метални остриета за разпечатване с един датчик.
За да е такава „картинката”, свързана с „продажбите на електроножове” - факторите са много. И клиетът, както е прието да се смята винаги е прав. Даже на мястото, където ми правеха кутии за електроножове и имаше механичен цех, сега е разположен хипермаркет. Животът си върви. Не, че няма други цехове с подобни възможности, но желаещите да си поръчат нож след първия, обзел ги ентусиазъм след плодоносната 2003 г. и няколкото години инерция след нея, много бързо се превърнаха в хора, които искат да научат нещо повече по телефона, (подразбира се служебен, с който може да се направи 30 минутен разговор, който да не се заплаща от тях, а моят половин час не се брои в този случай), което биха могли да прочетат в литературата, а четенето на литература изисква време…, след което казват, че ще помислят сериозно по въпроса. И така до безкрайност т.е. вече няколко години. Тук възниква въпроса „А защо въобще не са си помислили преди да ми се обадят?”. Раговорите се превръщат в – „каквото мога ще взема като информация, а да се откажа мога винаги”.

11. Разполагате ли на склад с направени електроножове?
Отговор.
Не разполагам, защото интересът към тях е само, колкото да се поддържа разговор и по време на разговора нещо да се научи от мен. По – нататък не се отива. А, ако имах електроножове на склад само можеше да се снимам с тях. Виж. т.1.

12. Каква ви е ползата да правите тези електроножове в „микро – минимални количества”, като всеки следващ е по – добър от предния?
След като направя поредния модел на електронож, аз го изпробвам и след това мога да направя следващ по – добър от него, така и електроножовете за разпечатване стават по – добри и по – съвременни, а се предполага, че и аз научавам нещо покрай правенето и – не е маловажно, че и аз се променям в положителна посока. Налага се да прехвърлям публикуваната в тази посока литература, от 70 – те години на миналия век до сега, да търся в Интернет по въпроса и да съм в течение, кое е направено по по тази тема и къде. Мога да сравня, къде се намирам от гледна точка на възможностите на електроножа, който съм направил аз.
Практически имам поне пет варианта на изработване на остриета за разпечатване на пити, които са ми минали през ръцете. Опитът ми помага и в други области, където трябва да се поддържа определена температура. Вече сме след първата половина на 2010 г. Електроножът от гледна точка на днешното време е задължително да е модерен - програмируем и температурата на острието му може да се задава по избор на пчеларя от около 55 С до около 120 С (последното 120 С, практически е ненужно – само като възможност и голям резерв за 100 - те градуса). Опитът главно на дядовците ни и бащите ни пчелари, показва, че който иска по – висока температура си задава 100 С +/- 2 С, колкото е на паровия нож. А през 80 – те години на миналия век са публикувани електроножове с температура – каквато се получи, без да се поддържа по време на експлоатацията на електроножа. Движение напред трябва да има. Периодът на правенето на терморегулатори е почти преминал и е ограничен. В магазините вече се продават програмируеми контролери  заедно с термодатчиците, нищо не пречи те да се свържат по подходящ начин към електроножа за разпечатване. И според мен трябва да се правят публикации и да се споделя направеното, даже и да не е в детайли, поне идеята. Времената са такива, че всичко не може да се напише и даде безплатно и наготово. А реална икономическа полза няма и производство на „много” бройки на електроножове реално няма, поне за сега. Пчеларите не са длъжни да купуват всичко, което им се предлага. Те се съобразяват с реалните си икономически възможности. Затова са и за предпочитане от тях такива електроножове, които струват до 15 – 25 евро, които някак се нагряват и нещо става, но до тук, в този интересен етап в който всички се намираме.

Една статистика, която дава отговор на въпроса, на кого му е нужен електронож и кой да го купува, след като може да се оправи и с пчеларската вилица. Виж. т.1.

          главна страница            напред            горе